środa, 20 lutego 2013

DZIECIĘCE TEKSTY - OBUWIE I INNE TAKIE

Od pewnego czasu dziecię moje z uporem maniaka ściąga paputki. Po kilka razy dziennie upominam ją by obuwie powróciło na jej małe stópki. Przypominam o zapaleniu pęcherza, przeziębieniu i innych strasznych rzeczach, terroryzuję, że nie spełnię tej czy owej prośby jeśli przyjdzie do mnie boso. Pewnego dnia odbyłyśmy taką oto rozmowę:
- Gdzie masz paputki?
Misia (z westchnieniem i przewracając oczyma) - Zaczyna się...
- Co proszę?
- Nic, nic, tak tylko sobie żartuję.

Pierwsza Wasza myśl - Wiadomo, dzieciak naśladuje dorosłych,ale przysięgam Wam, że "zaczyna się..." to nie jest tekst w naszym stylu. Nie mamy zwyczaju gderać i docinać sobie tak.

Natomiast kolejne dwa teksty, którymi Misia uraczyła babcię (o matko, ale wstyd!), to pewnie już rzeczywiście podsłyszane:
Tekst nr 1 - Daj mi spokój.
Tekst nr 2 - Co Ciebie opętało?
Oba wypowiedziane w czasie zabawy w najlepsze. Nie muszę dodawać w jakie osłupienie wprawiły moją biedną mamę.

A Wasze małolaty też mają takie cudne teksty, czy tylko moja tak umie matkę wpędzić w konsternację?


4 komentarze:

  1. Niezłe testy. Mój jeszcze mówi po swojemu. już się nie mogę doczekać pełnej konwersacji z nim :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najpierw nie możemy się doczekać, a kiedyś zatęsknimy za tym jak nic nie mówili... Zwłaszcza w okresie buntu nastoletniego ;-)

      Usuń
  2. Hm, nie bardzo rozumiem, co jest złego w tekście "daj mi spokój" albo "zaczyna się". Normalna szczerość, nic więcej. Ale ja to cale życie latam boso po podłodze latem, a zimą w skarpetach i jakoś chora w kółko nie jestem. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No jakoś nie oczekiwałam, że moje potomstwo będzie trzaskać takimi tekstami zanim skończy 3 lata. Z tym chodzeniem na boso to zależy od "egzemplarza" - Misia miała już zapalenie pęcherza i jak biega boso albo siada na ziemi, to lubi jej to nawracać. Zawsze się dziwiłam tym rodzicom/dziadkom co tak latają za dziećmi żeby plecki miały zakryte, butki ubrane itd. ale wierz mi, że jak dziecko Ci płacze na nocniku bo się boi bólu, to sama stajesz na uszach by to się nie powtórzyło. :-(

      Usuń