piątek, 14 grudnia 2012

RYSOWAĆ KAŻDY POTRAFI (PRZY ODROBNIE OSZUSTWA)


Czy Wasze dzieci proszą Was czasem o narysowanie czegoś co przekracza Wasze możliwości, a Wy nie chcecie się okazać plastycznymi niedojdami (dzieci i tak stwierdzą kiedyś, że my wszyscy jesteśmy starymi ramolami, którzy niczego nie wiedzą i niczego nie potrafią, ale póki co możemy się jeszcze nacieszyć autorytetem i uchodzić za takich, co to wszystko mogą ;-) ? Czy chcielibyście wyszywać, ale nie wiecie jak nanieść wzór na materiał? Czy do prac plastycznych brakuje Wam odrobiny talentu? Czy chcecie mieć dla dziecka darmowy projektor do rysowania?

Oto prosta rada na Wasze kłopoty. Na dwóch stosikach książek umieszczamy kawałek szyby lub przezroczystego plastiku - u mnie jest to szyba od obrazu, który musiałam oprawić na nowo, ale jeśli z "domowego projektora" miałoby korzystać dziecko, wzięłabym plastikową półkę z lodówki. Od spodu umieszczamy źródło światła. Na szybie kładziemy wzór do odrysowania i przykrywamy czystą kartką. Mała uwaga - jeśli nasz wzór pochodzi z książki i niewygodnie nam jest z niej odrysowywać, prościej będzie zrobić ksero tej strony. Z pomocą tej techniki możemy pokusić się o zrobienie portretu, albo przerysować prostą postać z książeczki czy kolorowanki. Ja tej techniki używałam też do wyszywania tego woreczka:
http://dziecioblog.blogspot.com/2012/12/wasnoreczne-prezenty-za-grosze.html
Z internetu drukowałam wzór, który mi się podobał. Kładłam go na szybie, przykrywałam materiałem (najlepiej by był jasny i niezbyt gruby) i odrysowywała wzór ołówkiem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz