środa, 19 grudnia 2012

BAŁWANEK - PIECZĄTKA Z ZIEMNIAKA (NOTES NA PREZENT I KARTKA ŚWIĄTECZNA) I MALOWANE GAŁĘZIE



Ziemniak kroimy tak by powstały trzy okręgi o różnej wielkości. Robimy z niego pieczątki. Patyczkiem higienicznym robimy kropeczki z białej farby. Można prysnąć brokatem, przykleić śnieżynki z ozdobnego dziurkacza, chmury z waty, guziki czy guziczki np: z ziela angielskiego, miotłę z gałązek (do guzików i gałązek sugeruję mocny klej), nos czy kapelusz z papieru kolorowego. Flamastrem robimy oczy. Gąbką lub zmiętą gazetą maczaną w farbie można pomalować ziemię lub chmury. Ja zrobiłam złote gwiazdki farbką Color Gel (Stamperia), ale można użyć brokatowych pisaków czy przykleić małe kulki z folii aluminiowej. Z Misiowego bałwanka zrobiłyśmy notes dla babci, a mój bałwanek stał się kartką świąteczną.

Drugi pomysł to malowanie gałęzi zwykłą farbką plakatową. To super pomysł dla małych dzieci, bo nie musi być to zrobione dokładnie. Gałązki można wykorzystać np: do takiej kompozycji jak nasza, tylko trzeba pamiętać by gałązek nie wkładać w wodę. My żywe gałązki z różowymi kuleczkami (!!! nie sądziłam, że uda mi się znaleźć coś w tym kolorze, ale nasz spacer okazał się owocny) włożyłyśmy do słoika z wodą. Słoik wstawiłyśmy do ozdobnej doniczki a malowane gałązki włożyłyśmy do doniczki tak by nie były w wodzie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz